A Fidesz és az internetes kommunikáció

Megjelent: 2010. december 21. kedd



A Fidesz és az internetes kommunikáció

Néhány napja még arról szóltak a híradások, hogy a Fidesz "bebetonozza" magát az elkövetkező évekre. Még az ellenzék is ezt szajkózta. Ha ez így folytatódik nem kell azon gondolkodnunk, hogy három és fél év múlva ki nyeri a választásokat. Távol álljon tőlem a "gonoszkodás" hiszen évtizedek óta terjesztem a "jobboldal igéit", de legyünk reálisak. A Fidesz, - illetve a kormány - kommunikációja annyira gyenge és visszatetsző, hogy ez nagyban "rájátszik" az emberek elfordulásának. Ne is menjünk messzebb csak nézzük a sokak által olvasott fidesz.hu-t. Siralmas. Egy réteget eltaszítani, vagy magunk mellé állítani a cselekedetek mellett a kommunikációval lehet. Ez nagyon fontos, ha nem az egyik legfontosabb. Az emberek nem értik mi folyik az országban, nem értik mi történik velük. A Fidesz kommunikációja lássuk be már végre sikertelen, nem működik. Az eseményeket legyen az bármi, a kormány vagy ha úgy tetszik a Fidesz képtelen a megfelelő módon "tálalni" az emberek felé. Pedig az emberek ebből értenének, mint azt ahogy egy mai közvélemény
kutatási cikk is írja a "Fidesztől való távozás a közhangulat romlásával erősen összefügg". Akármi történik legyen az "jó" vagy "rossz" a megfelelő tálalás nélkül semmit sem ér. Ha nem akarjuk, hogy a hírek és a tények arról szóljanak, hogy havonta százezrek eltávolodnak a Fidesztől akkor valamit azonnal, haladékok nélkül tenni kell, mert a következő választásra nem sokan maradnak akik a Fideszre szavaznak. Ugye ezt nem akarjuk.

Én itt most az internetes kommunikációra térnék ki, hiszen jelenleg ebben a leggyengébb a kormánypárt.

Miért alacsony az internetes kommunikáció szintje a Fidesznek? Hogyan tudna az interneten keresztül sikeresen kommunikálni a fidesz.hu? Miért tartunk fel weboldalt ha semmi célt nem érünk el vele?

Egyes pártok, csoportok weblapjainak 70 %-a még az alapokat sem éri el. Nem magyarázó, nem felvilágosító, nem érdekfelkeltő és legfőképpen nem ér semmit sem. Mármint a kommunikáció szempontjából. Pedig elsődleges célja éppen ez lenne.

Sajnos a fidesz.hu is ezek közé tartozik. Hiába a relatíve magas látogatószám ha érdemben nem éri el a célját mivel egy-egy pár másodperces kattintás után a látogatók tovább állnak. Az említett weboldal grafikai része elég egyszerű, de pont ettől áttekinthető. Professzionálisnak nem mondható inkább hasonlít egy diákgyerek kezdeti lépéseihez az informatika világában. De ez önmagában még nem lenne probléma mert ugye idősebbek is navigálgatnak az oldalakon és ez lehet, hogy nekik pont megfelel. De a tartalma. Hát az bizony hagy kívánnivalót maga után.

Képzeljük el amint Kovács Béla reggel felkel kimegy a postájáért a napi sajtóért. Reggeli közben elolvasgatja a Magyar Nemzet és a Magyar Hírlap éppen aktuális cikkeit, írásait. Ezektől feltöltődve, teli energiával elvonul a munkahelyére és régi jó emberi szokás szerint elkezd internetezni természetesen nem a vállalati érdekeket nézve, nem a cég ügyeit intézve hanem megnyitja a fidesz.hu-t vagy a fidesz lapcsalád valamelyik oldalát és hoppá mit lát? A reggeli Magyar Nemzet és Magyar Hírlap éppen aktuális cikkeinek írásainak részleteit. Pár sorban szedve. Kovács Béla kb. 15 másodperc múlva elnavigál az oldalról egy balliberális vagy egy bulvár weboldalon köt ki. Rosszabb esetben valamelyik radikális csoport lapját nyitja meg. Mert azok tudnak valamit. Tudnak elég ha csak annyit, hogy nem lestrapált cikkrészletekkel untatják a kedves látogatót hanem valóban az aktuális kérdésekkel foglalkoznak azokat fórumoztatják. Mert abból is tanulnak. Kíváncsiak az emberek véleményére hozzáállására a napi politikához. Felveszik az "egyszerű ember", a választópolgár nyelvezetét és azon is szólnak az emberekhez. Megpróbálják maguk mellé állítani az elvesztegetett választópolgárokat és ez egy idő után sikerülni fog nekik. Mert egy nyelvet beszélnek, eljátsszák, hogy egy a gondjuk, egy a bajuk. Ez az alapja a jó internetes kommunikációnak. Ezt ők már tudják, legalábbis úgy tűnik, hogy rájöttek erre már.

Nem teljesíti a feladatát a fidesz lapcsalád oldalainak 70-80%-a. Az internetes jelenlét ma már kevés. Egy jó honlapnak magyarázni felvilágosítani, ha úgy tetszik élnie kell. Nagyon sok párt, csoport százezreket fizetett ki a honlapjáért de a weblap hatását soha nem érezte. Honlapja élettelen torzóként kering a www világában és semmire sem jó, semmit sem ér. Sokan saját maguknak készítettek honlapokat ingyen, azt gondolván nem árt ha van. Ez pedig tévedés. A rossz honlap készítésére elfecsérelt idő, veszteség. A választópolgárban, a weboldal látogatójában kialakított negatív kép az is veszteség.

A jó honlapnak minden elemében a sikeres kommunikációra bemutatkozásra és bemutatásra kell koncentrálnia, az arculattól a szövegeken át a technológiai megoldásokig.

Egy sikeres párthonlapnál: Az arculat a célhoz és a célcsoporthoz illeszkedik. A struktúra a választópolgárok igényeihez igazított. A tartalom tudatosan van összeállítva. Az oldalak gyorsan töltődnek be. A keresők (pl.: google) támogatva vannak és megbízható és stabil az internetes kapcsolat. Legyen fent minden oldalon menürendszer. Rakjon fel részletes információkat mindenről ami a nyilvánosságra tartozik és azon a nyelvezeten, hogy azt a budapesti egyetemi tanár, de az alföldi parasztember is megértse. Minden oldalra jól látható helyre rakja fel elérhetőségeit.

Egy esetleges érdeklődésre mindig válaszoljon 24 órán belül. Ez jelenleg egyetlen esetben sem történt meg a fidesz.hu elérhetőségeit használva.

Megoldás számos van a sikeres kommunikációra, csak élni kellene már vele mert baj lesz, nagy baj.

Share
comments
Találatok: 2362

Kiskunfélegyháza 2. számú választókerület