Tiszteletdíj csökkentés

Megjelent: 2010. július 17. szombat
Írta: kis-kunsag

Gyenes AttilaBense Zoltán


Kiskunfélegyháza Város Önkormányzat Képviselő-testület

Előterjesztésa képviselők és nem képviselő bizottsági tagok, bizottsági elnökök, valamint a tanácsnokok tiszteletdíjáról szóló 28/2006. (X. 27.) rendelet módosítása tárgyában


ELŐTERJESZTÉS

 

A Képviselőtestület 2010. július 15-i ülésére,

a képviselők és nem képviselő bizottsági tagok, bizottsági elnökök, valamint a tanácsnokok tiszteletdíjáról szóló 28/2006. (X. 27.) rendelet módosítása tárgyában

 

 

 

Tisztelt Képviselőtestület!

 

A T. Képviselőtestület a 119/2010. sz. kt. határozatával elfogadott intézkedési terv részeként jóváhagyta a személyi juttatás előirányzat és bármilyen egyéb jogcímen biztosított megbízási vagy szolgáltatási díj bruttó 10 %-kal történő csökkentését.

 

 

A Képviselőtestület megszavazta a képviselői tiszteletdíjak 10 %-kal való csökkentését.

 

Bense Zoltán FIDESZ-KDNP és Gyenes Attila FIDESZ-KDNP képviselők a 100%-os,azaz teljes képviselői díj eltörlését is megszavazta.

 

TELJESEN VALÓTLANSÁGOT állít ezzel ellentétesen a KIS-KUNSÁG online címe:(nem volt eddig ilyen „bulvárjellegű” /a szerk./ )

A fizetésük nem adják! – Kell a pénz a politikusoknak Félegyházán

Feltöltés időpontja: 2010. július 15. 13:50

– Kötelezően adandó juttatás-e a képviselők tiszteletdíja? – tette fel a kérdést Retkes Illés (Fidesz–KDNP). Lőrincz Tibor javasolta, hogy vonják meg a képviselők tiszteletdíját (az IT-ben jelenleg csak a képviselők tiszteletdíjának tízszázalékos csökkentése szerepel). Fliszár Károly (MSZP) frakcióvezető egyetértett a javaslattal.

Nánási Éva aljegyző válaszában kifejtette, hogy a testület megszavazhatja a képviselői tiszteletdíjak eltörlését. A polgármester feltette szavazásra a dolgot, de képviselők közül mindössze heten támogatták a javaslatot, a többiek nem mondtak le a pénzükről. (Később majd elkérjük a névsort.)

 

 

Share
comments

Közös költség

Megjelent: 2010. július 17. szombat

Bense Zoltán felszólal



Előterjesztés

 Kiskunfélegyháza Város Önkormányzat Képviselőtestületének

 2010. július 15-i ülésére

az önkormányzati bérlakások után fizetendő közös költség bérlők részére történő áthárítása tárgyában

 

 

Tisztelt Képviselőtestület!

 

 

Kiskunfélegyháza Város Önkormányzatának tulajdonában lévő 399 db bérlakása 56 ingatlanban található. Ebből 12 épület 100%-os önkormányzati tulajdonban van, 44 db viszont vegyes tulajdonú, amelyek közül 26 társasházban a lakóközösség közös költség fizetését is előírta a tulajdonostársaknak. Ezt jelenleg a VSZKSZ fizeti meg a társasházak részére.

 

A VSZKSZ kimutatása szerint a lakbérek fizetéséből havonta 4.260.290.-Ft folyik be, ebből 608.026.-Ft-ot közös költségre, 94.503.-Ft-ot pedig felújításra fizetnek meg a társasházak felé, vagyis a befolyó bevétel 16%-át!  (A Holló L. u. 18-20. szám alatti ifjúsági garzonházak után fizetendő 632.730.-Ft lakbér az önkormányzat számlájára folyik be.)

 

Az önkormányzati lakásértékesítések során ez a szám csökkenni fog, de még így fontos, hogy az elfogadott intézkedési tervvel összhangban a T. Képviselőtestület foglalkozzon a társasházi lakások üzemeltetése kapcsán jelentkező költségek csökkentésével.

 

Kiskunfélegyháza Város Önkormányzat Képviselőtestülete az 1998. június 25-i ülésén a 196/1998. számú határozatában úgy foglalt állást, hogy „az önkormányzati bérlakások fenntartásával és üzemeltetésével kapcsolatos un. közös költségek finanszírozását jelenleg a bérlőkre nem hárítja át. A lakbérek évenkénti felülvizsgálata során azonban – a gazdaságossági szempontokat szem előtt tartva – a lakbérek megállapításakor figyelembe kell venni a lakások fenntartásával, üzemeltetésével kapcsolatos költségeket is.”

 

Az önkormányzat anyagi helyzetére és a 2010. június 30-án elfogadott Intézkedési Tervre hivatkozással javasoljuk a 196/1998. számú képviselőtestületi határozat visszavonását, valamint az előterjesztés mellékletét képező lakbér és lakásbérleti rendelet elfogadását, hiszen ezáltal évente megközelítőleg 8.400.000.-Ft-tal kevesebb kiadás jelentkezne a lakásgazdálkodás területén. 

 

 

 

 

 

Határozat-tervezet

 

1./ Kiskunfélegyháza Város Önkormányzat Képviselőtestülete a 196/1998. számú határozatát visszavonja és az önkormányzati bérlakások fenntartásával és üzemeltetésével kapcsolatos ún. közös költségek viselését 2010. szeptember 1. napjától a bérlőkre hárítja.

 

2./ Felkéri a Városfenntartó és Szolgáltató Költségvetési Szervezetet, hogy valamennyi lakásbérleti szerződést módosítson oly módon, hogy a bérlő köteles a lakásbérleményre eső közös költségeket a bérbeadónak megfizetni.

 

3./ Kiskunfélegyháza Város Önkormányzat Képviselőtestülete felkéri a Városfenntartó és Szolgáltató Költségvetési Szervezetet, hogy 2010. október 31-ig tegyen javaslatot a Képviselőtestületnek egy új lakbérrendszer bevezetésére.

 

4./ Kiskunfélegyháza Város Önkormányzat Képviselőtestülete az előterjesztés mellékletét képező, az önkormányzati lakások lakbéréről szóló rendeletet és az önkormányzati lakások, helyiségek bérletéről és elidegenítéséről szóló 4/2008. (II.14.) rendelet módosítását elfogadja.

 

Felelős: Vaszkó József VSZKSZ igazgató

Határidő: 2010. szeptember 1., 2010. október 31.

 

Kiskunfélegyháza, 2010. július 7.

 

 

Share
comments

Kiskunfélegyházán takarékossági csomag a csőd elkerülésére

Megjelent: 2010. július 17. szombat
Írta: MTI


Kiskunfélegyházán takarékossági csomag a csőd elkerülésére

MTI 2010. július 15., csütörtök 18:20

Kiskunfélegyháza képviselő-testülete csütörtökön intézkedési csomagot fogadott el, mely a város fizetőképességének fenntartása érdekében komoly megszorításokat tartalmaz.

A 2010-es év költségvetésének az összeállításakor már lehetett érzékelni a problémákat, és az első félév után átvilágítás történt, melynek hatására intézkedési csomagot állítottak össze - mondta az Ficsor József (MSZP-SZDSZ) polgármester MTI-nek.

A polgármester közlése szerint, a központi költségvetésből kapott normatívák csökkentése 200 millió forint kiesést jelentett a városnak, de nem valósultak meg a költségvetési rendeletben elfogadott bevételek sem.

A 11 milliárd forintot meghaladó költségvetésű önkormányzat 2 milliárd forint feletti adóssággal rendelkezik.

A polgármester beszámolt arról: az önkormányzat hitelkérelemmel fordult az egyik pénzintézethez, amely egy átvilágítást követően elfogadandó intézkedési csomaghoz kötötte a kölcsön megadását.

Ficsor József polgármester szerint az intézkedési csomag elfogadása a kiadások 10 százalékos csökkentését, valamint a bevételek 10 százalékos növelését eredményezi, mely 300 millió forint többletet jelent még ebben az évben.

A képviselők döntöttek a képviselői tiszteletdíjak 10 százalékos csökkentéséről, egyes helyi adók emeléséről valamint létszámstopot vezettek be az önkormányzatnál és intézményeinél. A nem kötelező feladatok egy részét nem finanszírozza tovább az önkormányzat. Az intézkedési csomag érinti a folyamatban lévő beruházásokat és a segélyeket is. Az októberi önkormányzati választásig a polgármester és a tisztségviselők fizetése is 10 százalékkal csökken. Az intézmények bérre fordítható kiadása 10 százalékkal csökken, amit a vezetőknek kell megoldaniuk. Ezt létszámcsökkentéssel, rövidebb munkaidőért járó kevesebb bérrel, vagy önkéntesen elfogadott bércsökkenéssel hajthatnak végre.

A személyeskedő vitákkal tarkított képviselő-testületi ülésen végül a képviselők elfogadták az intézkedési csomagot.

 



Share
comments

Mi lesz Kiskunfélegyházán?

Megjelent: 2010. július 14. szerda
Írta: MTI-MNO


Mi lesz Kiskunfélegyházán?

2010. július 14. 21:01

MNO - KN
Kiskunfélegyháza képviselő-testülete csütörtöki ülésén egy átfogó intézkedési tervet tárgyal, mely a város fizetőképességének fenntartása érdekében komoly megszorításokat tartalmaz.

 

Az előterjesztés szerint a város nem tudja finanszírozni a tulajdonában lévő kórházat, ezért egy közreműködői szerződés keretében lényegében átadja annak működtetését a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Kórházának.

A határozatlan időtartamú közreműködői szerződés megkötése után Kiskunfélegyháza működtetné tovább a kórházát, de annak szerkezeti struktúrája módosulna. A 103 úgynevezett aktív ágy működtetésére szerződést kötnek a megyei kórházzal, hogy az lássa el a feladatot Kecskeméten. A megyei kórház pedig a 32 mozgásszervi rehabilitációs, illetve a 71 krónikus ellátásra fenntartott ágyát a Kiskunfélegyházi Városi Kórházzal láttatná el, Kiskunfélegyházán.

Az előterjesztés szerint a kiskunfélegyházi kórház a jellemzőit tekintve gyakorlatilag 72 ágyas rehabilitációs szakkórházi irányba tolódna el és 127 ágyas krónikus osztályt működtető intézménnyé alakul át. A járóbeteg-ellátás, a szakrendelések változatlanul megmaradnak.

Ha megszavazzák a képviselők az intézkedési csomagot, akkor az érinti a folyamatban lévő beruházásokat, a segélyeket is. Az előterjesztésben a helyi adók emelését javasolják, valamint a személyi kiadások – beleértve a képviselői tiszteletdíjakat is – 10 százalékos csökkentésével számolnak. Létszámstopot vezetnek be az önkormányzatnál és annak intézményeinél, valamint a nem kötelező önkormányzati feladatokat nem finanszíroznák. Az intézkedési terv intézmények összevonását is tartalmazza.

(MTI)

 

 

Share
comments

A tények nem hazudnak

Megjelent: 2010. július 14. szerda
Írta: fidesz-kdnp

 

A tények nem hazudnak

Tisztelt 15 nyilatkozó képviselő és volt képviselő!

 

Az általunk vitatott, ám Önök által teljesen normálisnak tartott Sportcsarnok-beruházás, pénzügyi konstrukció, mint az az Önök aláírásaiból is látható, az előző ciklus leköszönő Képviselő- testületének egyik utolsó döntése volt 2006. május 18-án.

Mint Önök is tudják – és erre a város lakossága is emlékszik – 2002-2006-ig a Gyurcsány-kormány alatt MSZP-SZDSZ többségű Képviselő-testület irányította a várost. Ezért számunkra érthetetlen, miért próbálják az ekkor hozott döntéseket másra kenni.

A vitatott Sportcsarnok-beruházással kapcsolatban talán a lakosság számára ismeretlen tény, hogy Önök ezt a döntésüket az Állami Számvevőszék állásfoglalása ellenére hozták meg, pedig az állásfoglalás a beruházást komoly pénzügyi terhei miatt aggályosnak tartotta. Természetesen sikerült jól bebetonozott szerződési feltételekkel szerződniük, valószínűleg ennek lehet az oka, hogy minden próbálkozásunk ellenére sem tudtuk önkormányzati többségünk és akaratunk ellenére ezt az előnytelen szerződést felmondani. Jól megkötötték ezt Önök!

Önök hivatkoznak Busa Imre alpolgármester úr 2007-es nyilatkozatára, amelyben a város adósságállományát taglalja, és az adósságállományt úgy vizsgálja, hogy az „nem tartalmazza a Sportcsarnok költségét”. Tisztelt Urak! Nem tartalmazta, mivel a szerződést fel kívántuk bontani!

Köszönjük, hogy elismerték, mennyibe kerül a városnak a Sportcsarnok. Abban igazuk van, hogy az évi 341 millió forint nem napi 1 millió forintot, hanem „csak” 934 240 forintot jelent! Önök nemes egyszerűséggel úgy nyilatkoznak, hogy a különböző pénzügyi trükkök után a Sportcsarnok már „csak” 240 millió forintba kerül, de ugye mindannyian tudjuk, hogy ez az összeg az uszoda éves költségvetésének csaknem háromszorosa, illetve 240 millió forintból évente 10 hónapig lehetne működtetni a kórházat!

Önök sikerként könyvelik el, hogy évi 50 millió forint amortizációs költség lett beépítve a szerződésbe, holott mindannyian tudjuk, hogy ez a pénz nem a város bankszámláján kamatozik. 15 év után 750 millió forintba fog kerülni a Sportcsarnok felújítása? A dabasi sportcsarnok összesen 800 millió forintba került! Nem igazán látható a Kiskun Szabadidő- és Sport Kft.-nek utalt évi 102 millió forint, hiszen, mint tudjuk, a többi közintézményhez hasonlóan pl. a fürdő is folyamatos anyagi gondokkal küzd. Pedig ha ez az összeg valóban megjelenne, jócskán nyereséges lenne. Számunkra inkább úgy tűnik, itt egy kapcsolt szerződésről van szó, aminek lényege: ha nem fizet a város, magával rántja a Sportcsarnok a fürdőt is.

Érdekes elképzelés a törlesztési időt a duplájára emelni. Ez havi szinten lehet, hogy kevesebb kiadást jelent a városnak, de összegészében, hosszú távon óriási nagy többletkiadást von maga után! Bizonyára véletlenül felejtették el megemlíteni, hogy a város költségvetési helyzetét megingató incasso-t a Sportcsarnok miatt adták be! Ezért alakult ki a hitelfelvételi kényszerhelyzet, így került képbe az OTP, aki a hitelt megszorításokhoz köti.

Önök természetesen megpróbálják azt az egyetlen mondatot kiragadni a keletkezett jegyzőkönyvekből, mellyel a FIDESZ-KDNP képviselőit besározhatják. Amikor a kiragadott mondat elhangzott 2004-ben (!!!) még úgy volt, hogy Kiskunfélegyháza városa a Constantinummal közösen építi meg a Jókai utca végén a Sportcsarnokot. Az, hogy kell egy sportcsarnok a városnak, soha nem volt vitatéma, de nem ilyen áron! Ezért nincs egyetlen FIDESZ-KDNP-s név sem a Sportcsarnok konstrukciót végső szavazásánál a megszavazók között. Emlékeztetőül:

Bozó Lajos (MSZP), Ernyes László (MSZP), Ficsór József (SZDSZ), Fliszár Károly (MSZP), Fricska József (Független), Dr. Garai István Levente (MSZP), Jászberényi László (MDF), Dr. Kardos András (MSZP), Kiss Kálmán (CENTRUM), Kormányos Imre (MSZP), Pap István (MSZP),

Seres Ferenc (MSZP), Szabó László (SZDSZ), Tancsa János (MSZP), Ván Jenő (GAZDÁK A MEGYÉÉRT), Vida Pál (SZDSZ)

 

Uraim! Úgy gondoljuk, ahelyett, hogy megpróbálják megmagyarázni ezt az elhibázott döntést, és rákenni a felelősséget képviselőinkre, inkább azt javasoljuk, a város minden lakosától kérjenek bocsánatot, hiszen a lakosságot érintő adóemelések és fizetéscsökkenések, elbocsátások jelentik a döntés árát.

                                                               a Fidesz-KDNP elnöksége, frakciója

 

Share
comments

Kiskunfélegyháza 2. számú választókerület